Frokost nummer 437 og dag fire med spisevindu. Hagebilder.

 

 

 

Dette er min fjerde dag med et spisevindu på åtte timer. Hele dagens matinntak skjer mellom klokken 12:00 og klokken 20:00. Før og etter dette er det bare lov å drikke vann. Jeg er nå halvveis i perioden med spisevindu.

 

Frokost:

  • En nypresset sitron tilsatt kaldt vann i pressen.
  • To kopper te med melk.
  • Ruccola-salat.
  • En økologisk gulrot.
  • En kald Grøstad-burger. Det står at den må varmers opp, men det er sjeldent at jeg gjør det. Og  jeg har aldri blitt syk av å spise den som den er.
  • Rødbeter.
  • Rambol-ost.
  • En skive hjemmebakt havrebrød.
  • Ekte marsipan.
  • Tre mandler.
  • En tørket aprikos.

På ettermiddagen jobbet jeg på parsellen min i kolonihagen. Tok ikke bilder av alt jeg foretok meg i hagen, men noen bilder ble det.

  • I hagen spiste jeg to ringblomster, litt grønn mynte og noen strå med gressløk.

Jeg tok ett par før- og etter-bilde:

Jeg jobbet mest på den nedre delen av parsellen. Derfra tittet jeg opp på blåbærbuskene som har blitt veldig høye i år.

Nye felter med markjordbær oppmuntres til å spre seg på min parsell. Mursteinen holder en blåbær-stikling på plass.

Stor kart av markjordbær ved siden av blåbærbusk.

Slik ser nå det tidligere problemområdet ut på den nedre delen av parsellen. Nye bed og stier er underveis. Plenen til høyre skal jeg beholde fordi den er lett å klippe med skyveren.

I sommer leste jeg at matvarer i søtvierfamilien, som for eksempel tomater, poteter, chili og paprika inneholder et stoff som gjør mykvevet i kroppene våre stivt/giktisk. Jeg hadde hørt om dette før, også, men da jeg ble påminnet dette i sommer så mistet jeg lysten på tomater og chili. Poteter og paprika kjøpte jeg sjeldent, likevel, men tomater har jeg jo dyrket. Fine å se på i hagen nå. Men de er bløte og uspiselige på grunn av kalde høstnetter.

Da jeg kom hjem fra hagen fyste jeg jo selvfølgelig på noe godt. Og hva er vel bedre enn marsipan? Ingenting! 

Så jeg gnafset i meg:

  • Resten av den ekte marsipanen med mandler på ryggen, hahaha! Denne klumpen inneholder sikkert halvparten av dagens kaloribehov. 😈

Deretter ble det:

  • Tre kopper te med melk.
  • Økologisk blomkål.
  • Halvannen skive havrebrød.
  • To teskjeer økologisk peanøttsmør.
  • To tørkede aprikoser.

Spisevinduet er lukket, og jeg er mett og fornøyd! 🙂

 

Forrige frokost ser du her! =)

 

 

 

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg